5 sposobów na cellulit

Aby rozpocząć skuteczną walkę cellulitem, warto zapoznać ze znaczeniem tego zjawiska oraz jego pochodzeniem. Cellulit to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej oraz patologiczne zmiany w tkance podskórnej. Najczęściej atakuje biodra, brzuch, pośladki i przedramiona, czyli miejsca gdzie gromadzi się nadmiar tkanki tłuszczowej. Widoczne na codzień grudki i nierówności to powiększone adypocyty (komórki tłuszczowe), które się powiększają i uciskają naczynia krwionośne oraz limfatyczne. W skutek czego pogarsza się krążenie krwi i przemiana materii w komórkach, które słabiej przyswajają tlen i składniki odżywcze, a co za tym idzie, źle wydalają produkty przemiany materii oraz toksyny. Pozostałe, nieusunięte resztki i woda zaczynają zalegać w tkankach, powiększają się i tworzą tzw. skórkę pomarańczową, czyli cellulit.

 

CELLULIT NA UDACH. ŹRÓDŁO ZDJĘCIA: GOOGLE GRAFIKA

 

Objawy cellulitu pojawiają się najczęściej w okresie dojrzewania, w ciąży oraz u kobiet przed menopauzą, czyli w momencie kiedy wahania hormonalne są dużej. Zbyt duża ilość żeńskich hormonów powoduje, że ścianki naczynek stają się przepuszczalne, a z krwi przesiąkają śladowe ilości płynów. Gdy nie są one odprowadzane i przemieszczane, gromadzą się w pewnych miejscach powodując obrzęk, który uciska naczynia i utrudnia przepływ krwi.

Do powstania cellulitu przyczynia się także brak aktywności fizycznej, nadwaga, gorące kąpiele, stres, przepracowanie a także nadmierne spożywanie węglowodanów, soli oraz żywności wysoko przetworzonej, zawierającej konserwanty i syntetyczne barwniki. Nawet pozornie nie mające znaczenia codzienne czynności takie, jak zakładanie nogi na nogę, noszenie za ciasnej garderoby np.: podkolanówek lub pończoch samonośnych, noszenie butów na bardzo wysokich obcasach – utrudnia prawidłową cyrkulację krwi i limfy i sprzyja powstawaniu cellulitu.

Cellulit w XXI wieku stał się powszechny i dzięki ruchowi bodypositive można śmiało stwierdzić, że każda kobieta zmaga się w jakimś stopniu z tym zjawiskiem. Pomimo tego, że w życiu codziennym nie jest on problematyczny, tak w okresie wiosenno-letnim często jest powodem do wstydu. Co zrobić, aby kompleks zniknął?

#1 ZMIEŃ DIETĘ

Dieta to klucz do sukcesu na wielu płaszczyznach, więc jest zdecydowanie numerem jeden walce z cellulitem! Nie zakazujemy Ci jeść czekolady czy ulubionych lodów, śmiało możesz spożywać produkty przetworzone, ALE w mniejszej ilości. Zastosuj dietę 80/20, czyli 80% zdrowo 20% rekreacyjnie. Wybieraj świadomie i ciesz się lepszą jakością życia! Ps taka dieta wpływa dobrze na nasze samopoczucie, cerę i włosy!

#2 PIJ WIĘCEJ WODY

Cellulit najczęściej powstaje z retencji wody, czyli po prostu zatrzymania się jej w naszym organizmie. Wprowadź min 2 l wody do Twoich codziennych nawyków, a powinnaś uniknąć retencji lub ją zniwelować.

#3 DODAJ AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ!

Ruch, ruch i jeszcze raz ruch! Nie ważne czy będziesz biegać, grać w squasha czy trenować crossfit, ważne, że wprowadzisz swoje ciało w ruch, a ono się Tobie odwdzięczy :)

# 4 DOMOWE SPOSOBY

Do domowych sposobów należy przede wszystkim zimny prysznic, peelingi czy masaż bańką chińską. Peelingi i masaże należy wykonywać 3-4 razy w ciągu tygodnia po około 40-60 minut na oporną partie. Należy być systematycznym, ponieważ to klucz do sukcesu.

#5 SKUTECZNIE I SZYBKO

Domowe sposoby są fajne bo są po prostu domowe i darmowe, lecz ogromnym minusem jest czas, którego często w dzisiejszych czasach nam brakuje. Dobrym i skutecznym rozwiązaniem jest wybranie się do gabinetu kosmetycznego raz w tygodniu na godzinkę i wykonanie zabiegu modelującego sylwetkę. Do kluczowych zabiegów niwelujących celullit należy karboksyterapia JULIE oraz technologia REMFAT. Obydwa zabiegi są w 100% bezpieczne, bezbolesne i skuteczne. A aby zapoznać się technologią bliżej zapraszamy na instagrama @pczk.beauty oraz do najlepszych gabinetów w całej Polsce. 

 

 

GABINETY POSIADAJĄCE NAJNOWSZĄ TECHNOLOGIE REMFAT.